Буденне життя прихрамових застав

Автор: иерей Иоанн Юрцун вкл. .

IMG 5932

БУДЕННЕ ЖИТТЯ

СУМСЬКИХ КОЗАЦЬКИХ ПРИХРАМОВИХ ЗАСТАВ

Козаків Сумщини єднає свята православна віра, і не тільки між собою, але, перш за все, з Богом. Під час спільної молитви вони відчувають, як Господь Своєю благодаттю зігріває їхні серця і просвіщає їх розум, як Господня благодать пробуджує у них бажання до здійснення Богоугодних справ. Такі справи спрямовані на розквіт Української Православної церкви  та козацьких громад, що входять до Сумської координаційної ради незалежних козацьких організацій з питань розвитку козацтва, його взаємодії з Українською Православною Церквою та її захисту.

Метою створення такої координаційної ради є інтеграція духовних, інтелектуальних, матеріальних ресурсів творчо діючих козацьких об’єднань  на славу Господа Бога, народу України і насамперед козацтва Сумщини – малої земної батьківщини нашого святого праведного Петра (Калнишевського).

Слід відзначити, що на сьогодні серцевиною нашої взаємодії з Українською Православною Церквою є створення та забезпечення діяльності прихрамових козацьких застав. До таких застав, як правило,  долучаються тільки оцерковлені козаки. Вони добре знають порядок здійснення Богослужінь. Знають напам’ять молитви: Господу Іісусу, Святому Духу, Пресвятій Троїці, Господня, Ангельське вітання Божій Матері, інші молитви та Символ Віри.

Розпочав створювати такі прихрамові козацькі застави  генерал-полковник Костянтин Бахонько, його підримував, а потім і заміняв генерал-хорунжий Анатолій Борисенко. Нині таку діяльність здійснює козацький полковник Андрій Губін. Костянтин Бахонько та Анатолій Борисенко бачили у такій діяльності надійну охорону Української Православної Церкви. Бачить гарні перспективи створення й розвитку таких прихрамових застав і козацький полковник Андрій Губін – нинішній отаман Сумського окремого Спасо-Преображенського  козацького полку. 

Ми працюємо над тим, щоб у майбутньому на Літургії під час  виголошення молитви Господньої та Символу Віри, козаки вирізнялися серед інших віруючих хоровою злагодженістю,  впевненою силою голосу, його милозвучністю та правильною церковною вимовою. Ми хочемо, щоб козаки прихрамових застав не тільки сприяли забезпеченню церковного порядку, а й були водночас  прикрасою релігійних дійств, і прикладом для наслідування.

Нам потрібно докладати багато сумісних зусиль  отаманів і священиків задля того, щоб козацькі застави при храмах Української Православної Церкви стали перлиною нашого славного майбутнього.

Слід відзначити, що на сьогодні представники козацьких застав є найбільш шанованими й затребуваними людьми серед віруючих Сумської і Охтирської єпархії. Буденне життя козаків  прихрамових застав Української Православної Церкви насичене турботами про безпеку та гарний емоційний стан прихожан своєї Церкви. Вони часто долучаються до роботи із забезпечення гарних умов проведення чисельних релігійних дійств.

Козаки таких застав є невидимими господарями храмових територій. Вони не потребують ніяких вказівок щодо здійснення доброчинних справ. Козацькі очі помічають будь-які дріб’язкові негаразди, які порушують красу довкілля Божого храму. Як наприклад, козаки помітили, що під пекучими променями сонця  колір лав для відпочинку віруючих змінився, враз згуртувалися: придбали фарбу та кісточки і відновили їх красу (фото 5905, 5923, 5932, 5940, 5949).

Чи, наприклад, козаки помітили, що при храмі Святого благовірного великого князя Георгія УПЦ м. Суми похилився дерев’яний паркан, одразу зібралися, з’ясували причину, обговорили проблему й намітили день для його полагодження.

Козаки прихрамових застав беруть участь у заготівлі дров для зимового опалення Свято-Троїцького храму м. Суми (Ганнівка), храму Святої великомучениці Валентини м. Суми, Свято-Троїцького храму селища Запсілля (Краснопільського району), інших храмів Сумської і Охтирської єпархії.

Беруть участь у благоустрої територій Пророко-Іллінського храму та храму Петра і Павла м. Суми. Не відмовляються і від різнопланових земляних робіт на користь своєї Церкви.

Подібних «дрібничок», що потребують втручання вправних козацьких рук, дуже багато. Кожну з них не оминає козацьке око. І завжди знаходяться козаки, котрі готові долучатися до їх усунення.

Головною ж складовою буденного життя  козаків застав і сотень, що базуються  при храмах обласного центру, є напружена праця з підвищення особистої фізичної та бойової підготовки, в результаті якої козацькі прихрамові громади м. Суми у будь-який час для і ночі готові стати на захист віруючих, священників і храмів Української Православної Церкви.

Представник військової Колегії Синодального відділу УПЦ з питань  козацтва,

отаман Сумської паланки МГО «Козацтво Запорозьке»

генерал-командор Віктор Лях


IMG 5905

IMG 5923

IMG 5940

IMG 59491