СПІВТВОРЧІСТЬ КОЗАЧАТ І БАТЬКІВ У СВІТІ ПАПЕРОВИХ ФАНТАЗІЙ

Автор: иерей Максим Райков вкл. .

 

Однією зі специфічних особливостей Нової української школи є те, що батьки – це учасники навчально-виховного процесу.

Однак у козацькому класі це не щось нове. Уже давно батьки спільно з учителем готують і проводять виховні заходи та окремі етапи уроків. Адже сказане чи зроблене на уроці разом з батьками сприймається дітьми по особливому. Коли перед класом мама чи тато, як справжні вчителі, роблять повідомлення, щось демонструють, діти співпереживають, стають активнішими, а головне – ¬ розуміють, що на складних освітніх шляхах вони здобувають знання не самі. У них окрім учителів є ще одні надійні помічники – це батьки, бабусі та дідусі. Особливо радісними для дітей є й ті миті життя, коли вони разом з батьками об’єднані спільною творчістю.

Напевно, кожен дорослий пам’ятає вечори сімейної творчості. Зазвичай, ви, будучи дитиною, разом з батьками творили якісь вироби з природного матеріалу, паперу, тканини чи пластиліну у дитячий садочок, школу або просто для власного задоволення. А зараз так само творите зі своїми дітьми, стимулюючи таким чином їхню творчу діяльність, що сприяє інтелектуальному розвитку, викликає бажання пізнавати навколишній світ, стає фундаментом для формування нестандартного мислення.
Як свідчить опитування учнів козацького класу, у молодших школярів у процесі спільної роботи, створення виробу знімається нервове напруження, відволікає від сумних подій, образ, страхів. Вони відчувають різні позитивні емоції: радіють можливості реалізувати задум, красі створеного, можливості показати свої вміння іншим дітям; тому, що потреба створити гарний виріб об’єднує навколо проблеми родину тощо. Тобто творча діяльність виконує терапевтичну функцію.
Реалізовуючи творчий задум, молодші школярі набувають різних знань, осмислюють якості предмета, запам’ятовують їх характерні особливості та деталі, опановують спеціальними вміннями і навичками та вчаться свідомо їх використовувати. Побачити дитині світ не тільки власними очима, а й з точки зору інших людей, прийняти й зрозуміти інтереси інших допомагає обговорення виконаної роботи.
Варто сказати, що творчий розвиток дитини – це один з найважливіших аспектів виховання. Тому широке включення в педагогічний процес, у життя дітей різноманітних занять художньою, творчою діяльністю, створює атмосферу емоційного благополуччя, наповнює їхнє життя цікавим змістом, надає можливості кожній дитині пережити радість творчості.
Так, у 3-В козацькому класі один з навчальних днів 2020 року було проведено під гаслом «У світі паперових фантазій». Діти спільно з батьками створювали вироби з паперу. Потім презентували їх перед однокласниками, обговорювали, обрали найкращі.
Паперовим дивом стали наступні об’ємні вироби.
«Серце з трояндами» – авторська робота Кучеренко Єлизавети та її мами Альони Сергіївни. Своїм витвором родина продемонструвала, що добре серце людини здатне творити дива і благородні вчинки з любов’ю до всього світу.
«Квіткова феєрія» – авторська робота Тімохіної Уляни, Марії та їх мами Наталії Вікторівни уособлює в собі символ святковості, здатність підвищувати настрій. У роботі автори реалізували ідейний задум у специфіці бачення форми квітів.
«Трояндовий букет» – авторська робота Таптунова В’ячеслава та його мами Олени Василівни. Своїм витвором вони зробили акцент на тому, що червоні троянди – це не тільки символ кохання. Вони символізують хоробрість, повагу, захоплення і дружбу. Свій букет із дванадцяти червоних троянд Славко презентував як символ єдності і дружби учнів козацького класу.
«Торт» – модульне оригамі Зінченка Антона та його матусі Антоніни Миколаївни належить до найсучаснішого різновиду виробів у названому стилі. Торт викликає у дітей асоціації з днем народження, зі святом. Тому така паперова «випічка» може створювати святковий настрій дуже довго. Виріб викликає бажання погратися в день народження та служить мамам нагадуванням про те, що торт в сучасному світі – головний атрибут більшості свят. На випічку свого торта Антон з мамою витратили немало часу, тому й термін його зберігання необмежений.
«Коробочка «Олівець» – справжній технічний витвір Казбан Кіри та її тата Володимира Олександровича. Авторський задум передбачає використання «Олівця» як упаковки для подарунка, пеналу для олівців. Презентований виріб викликав неабияке зацікавлення в однокласників, оскільки кожен з першого погляду розумів його практичне застосування.
«Казковий горщик», у якому бабуся Зима варить сніжинкову кашу для своїх доньок Метелиці, Хурделиці і Завірюхи, сплели з паперу Толстенков Тимофій та його мама Юлія Олексіївна. Реалізовуючи свій творчий задум, автори вбачили в ньому різні способи застосування виробу в господарстві, а саме: як шкатулки, упаковки, кашпо для квітів, цукерниці, хлібниці тощо. Своїм творчим витвором автори продемонстрували оновлений вид найстарішого мистецтва – плетіння.
«Рибки в акваріумі» – авторська аплікація Мажуги Поліни – це і прикраса приміщення, і гарний об’єкт для релаксації. Дивлячись на роботу Полінки, легко пірнаєш в обійми океану, милуєшся його дном і зграйкою чудових створінь – рибок-ангелів. Кожна рибка поглядає на спостерігача своїми оченятами-блискітками, закликаючи у далекі мандри.
Таким чином, проведений у козацькому класі навчальний день під гаслом «У світі паперових фантазій» переконливо доводить, що мистецтво створення виробів із паперу надає широкі можливості для розвитку творчих здібностей молодших школярів, зокрема: вміння уявляти, фантазувати, читати й самим виконувати схеми, шукати оптимальну форму та будову, пояснювати послідовність створення виробу, концентрувати увагу, дотримуватися чіткості й акуратності в роботі, знаходити кольорове рішення. Тим більше, що під рукою завжди є аркуш паперу, а практика й наукові дослідження свідчать, що художнє конструювання з паперу допомагає успішному здобуттю знань у всіх сферах розвитку дитини.
Подібна сумісна діяльність батьків і дітей сприяє зміцненню сімейних відносини, взаємоповазі та отримання неперевершеної радості спільної творчості. Заохочує до створення нових проектів. що позитивно відображається на розвитку творчих здібностей учнів і батьків. Розвиває в них почуття бачення краси і витонченості особистих виробів, спонукає до пошуку й бачення такої краси і гармонії в об’єктах живої природи, що у свою чергу впливає на їх оздоровлення, робить людину щасливою й радісною.
Козацька берегиня Ліна Крівшенко, кандидат
педагогічних наук, учитель 3-В козацького класу,
фото генерал-командора Віктора Ляха – отамана
Сумської паланки МГО «Козацтво Запорозьке»

  • IMG_8662
  • IMG_8665
  • IMG_8700
  • IMG_8716
  • IMG_8729
  • IMG_8742
  • IMG_8744

 

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить